11. Pracownik nie może złożyć wniosku urlopowego.

Sytuacja, w której możesz otrzymać informację od swojego pracownika o braku możliwości złożenia wniosku urlopowego, może pojawić się w kilku przypadkach i często zależy od konfiguracji Twojego panelu.

KOMUNIKAT „Data pokrywa się z datą innego wpisu”

Taka sytuacja może mieć miejsce kiedy w tym samych okresie, którego dotyczy składany wniosek, osoba uprawniona ręcznie zaplanowała już wolne dla tej osoby. Planowanie menadżera nie zostanie ujęte w podglądzie wniosków.

W podglądzie grafiku możemy zobaczyć czy dni pracownika mają przypisane jakiekolwiek rodzaje nieobecności – przykładowo „urlop wypoczynkowy”.

Jeśli chcemy aby pracownik złożył wniosek samodzielnie trzeba usunąć zaplanowane mu nieobecności.

BRAK WYSTARCZAJĄCEJ ILOŚCI DNI WOLNYCH

Jeśli pracownik składając wniosek przekroczy dostępny limit dni urlopowych w systemie pokaże się następujący komunikat:

Jest to ściśle związane z włączeniem w menu Konfiguracja – Ustawienia – Ustawienia Wniosków blokady na składanie wniosków urlopowych powyżej dostępnego limitu. Jeśli pozwalasz pracownikowi na korzystanie z urlopów niezależnie od limitu możesz wyłączyć to ustawienie na koncie swojej firmy.

BRAK ZŁOŻONEGO OŚWIADCZENIA

Zgodnie z przepisem art. 188 Kodeksu pracy, pracownikowi przysługuje prawo do nieobecności w pracy w celu sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem do lat 14, jeżeli dziecko jest chore lub nie ma możliwości zapewnienia mu opieki z innych przyczyn. Urlop opiekuńczy wynosi 2 dni w roku kalendarzowym i jest niezależny od urlopu wypoczynkowego.

W systemie RCP masz możliwość określenia czy z urlopu może skorzystać osoba posiadająca złożone oświadczenie. Przy wybraniu wymogu posiadania złożonego oświadczenia, jeśli pracownik nie dopełnił tego obowiązku pojawi się komunikat: