4. Tworzenie Harmonogramów

Harmonogramy to nic innego jak zbiór zasad jakie dotyczą pracownika i rozliczania jego godzin pracy.
Każdemu pracownikowi bądź grupie możemy przypisać harmonogram.

Wyróżniamy trzy rodzaje harmonogramów:

  • Stały – pracownicy mają stałe godziny pracy np. 8 -16,
  • Elastyczny – określamy pracownikowi widełki rozpoczęcia pracy oraz liczbę godzin do przepracowania.
  • Tylko sumowanie – nie ma określonych godzin pracy, czas pracy liczony jest na podstawie zarejestrowanych zdarzeń.

Jak stworzyć harmonogram?

Aby stworzyć harmonogram należy wybrać zakładkę Plan Pracy – Harmonogramy – Dodaj Harmonogram.
Widok poszczególnych harmonogramów:

  • Harmonogram stały:
  • Harmonogram Elastyczny:
  • Harmonogram „Tylko sumowanie” – pamiętaj, że ten harmonogram służy do prostego rejestrowania czasu pracy i nie możesz w nim ustawiać innych parametrów niż te widoczne poniżej.

Poszczególne zakładki w harmonogramie stałym i elastycznym:

  • Analiza czasu pracy.
    To właśnie tutaj określasz jak liczone mają być wszystkie parametry związane z rejestracją zdarzeń przez Twoich pracowników. Określ co ma dziać się kiedy pracownik przyjdzie szybciej, spóźni się, będzie pracował dłużej niż powinien.
    Każda opcja ma przy sobie znacznik „i” – po najechaniu na niego kursorem wyświetli się informacja jak jej zaznaczenie będzie wpływało na rozliczanie czasu pracy osób w Twojej firmie.
    Ty decydujesz!
  • Nadgodziny i urlopy
    Jeśli decydujesz się na rozliczanie nadgodzin swoim pracownikom w tej zakładce możesz określić wszystkie parametry związane z ich zaliczaniem. Podobnie jak w Analizie Czasu Pracy masz możliwość podejrzenia, co dany parametr oznacza najeżdżając kursorem na ikonkę „i”.
  • Praca w nocy
    Jeśli w Twojej firmie osoby zatrudnione pracują w godzinach nocnych w tym miejscu możesz odpowiednio skonfigurować im parametry, które tej pracy dotyczą. Istotne jest zaznaczenie wtedy „pracy między dobami” aby system poprawnie naliczał ciąg przepracowanych w tym okresie godzin.
  • Przerwy i wyjścia służbowe
    W tym miejscu ustawiamy wszystkie interesujące nas funkcje związane z przerwami oraz wyjściami służbowymi i ich rozliczaniem.
    Pamiętaj, że system korzysta z danych jakie ustawisz w pierwszej zakładce a propos przerw.
  • Zaokrąglenie czasu pracy
    Chcesz aby system zaokrąglał rozpoczęcia i zakończenia pracy Twoim pracownikom tak, żebyś nie widział jednostkowych minut – to w tym miejscu ustawisz wszystko według własnych wytycznych.
  • Ustawienia dodatkowe
    Twoi pracownicy zapominają o rozpoczynaniu i zakończeniu pracy? W tym miejscu możesz określić automatyczne przypisywanie im godzin wg ustawień harmonogramu. Zaznaczenie „Ukrywaj wiersze, gdy pracownik był nieaktywny” spowoduje, że w dni bez rejestracji zdarzeń pracownik nie pokaże się na liście w raporcie okresowym.

Pamiętaj!

Jeśli zmieniasz ustawienia harmonogramu system domyślnie przeliczy dane do całego okresu zatrudnienia pracownika. Możesz ustawiać okresy trwania poszczególnych harmonogramów korzystając z określenia dat jego obowiązywania, poszczególnym osobom przez funkcję „przypisz harmonogram”

Jak przypisać, zmienić trwający lub harmonogram na obowiązujący od konkretnej daty dowiesz się tutaj.